Skip to main content

Nëpër poezitë e Kadaresë



Isamil Kadare është një nga autorët më të dashur dhe të rëndësishëm të letërsisë bashkëkohore shqipe. Veprat e tij janë të vecanta dhe mënyra e të shkruarit, shpirti artistik dhe gjetjet letrare janë të pakrahasueshme me autorët e tjerë të brezit të tij.

Poezitë e Kadaresë janë krijimet e tij magjike, të cilat prekin trupin, mendjen dhe shpirtin. Ai shkruan për njeriun e shekullit të ri,I cili përballet me problemet e gjetjes së vetvetes, e konfuzionit politik ( kjo në mënyrë të tërthortë),  konceptin e lirisë përballë oligarkisë, ndrydhjes njerëzore dhe gjithfarë teme universal, që prek secilin prej nesh.

Megjithatë, mbase poezitë më të goditura të tij, janë poezitë mbi temën e dashurisë. Kadareja shfaq emocion nëpërmjet figuracionit të pasur, figurave stilistike të larmishme dhe formës së pazakontë, që marrin poezitë e tij. Ai është i dyti pas Migjenit, i cili përdor gjerësisht në poezitë e tij vargun e lirë, pa kurrëfarë rregulli e norme letrare.

Kadareja e përfshin gjithmonë natyrën ndërkohë që flet për dashurinë. Stinët e vitit janë si stinët e shpirtit për të; temperaturat e luhatshme i krahason me gjendjen e tij emocionale; gjithashtu përfshin fluturat, aromat dhe hapësirën qiellore. Kadareja po aq sa e tregon dashurinë në formë hyjnore, aq edhe e bën atë të prekshme, të gabueshme, të thjeshtë dhe të koklavitur.

Kryesisht në poezitë e tij, Kadareja lë një hapësirë meditimi. Pasi lexon krijimet e tij, kupton se cdo fjalë mbart një nëntekst të fshehur, i cili mbase do kohë e analiza të thella për t’u zbuluar. Kadareja shkruan poezi, të cilat të bëjnë të meditosh pareshtur.

Ndër poezitë më të bukura në këtë përmbledhje poetike mund të përmendim ‘’Mall’’, e cila flet pikërisht për një hendek mes dy të dashuruarish, të cilët fizikisht ishin fare pranë, por shpirtërisht tepër larg, edhe pse stinët kishin ndërruar. Kadareja shpesh e tregon melankolinë me element si shiu, vjeshta, shtegëtimi i lejlekëve, etj.

Në poezitë  si ‘’Të huaj jemi’’ dhe ‘’Kristal’’ ai shfaq përsëri ndjenjat melankolike, përshkruan ndarjen e mungesën.




Në poezinë ‘’Lora’’, Kadareja prek një realitet të njohur për popullin tonë. Ai studio në Bashkimin Sovjetik dhe brezi i tij pati fatin e keq të kthehej ende pa përfunduar studimet për arsye të ndërprerjes së marrëdhënieve diplomatike mes dy vendeve. Në Bashkimin Sovjetik, Kadareja, por dhe shumë studente të tjerë shqiptare u detyruan të ndaheshin me mikeshat e zemrës. Kjo poezi flet pikërisht për miken e tij ruse, rrethanat me të cilën e larguan prej dashurisë së tyre.

Kadareja është tepër i njohur për faktin se ka pasuruar fjalorin e gjuhës shqipe me fjalë të reja. Neologjizma si ‘’morg-kristal’’, gjen në cdo vepër të tij.

Këtë javë nuk mund t’iu lë pa një poezi prej tij, me shpresën që pasi ta lexoni ju do vraponi për t’u zhytur mes poezive të tjera.

Të huaj jemi

Të huaj jemi ne prej kohësh
Ç'ish për t'u thënë është thënë.
Si gurët që zënë vend në tokë
Një jetë vend ne kemi zënë.

Drejt njëri tjetrit kemi mbyllur
Të gjitha rrugët edhe shtigjet
Si dy qytete mesjetarë
Me mure, heshta dhe me pirgje.

Por natën kur i lodhur truri 
Portat i Mbyll me qetësi,
Ti gjen një shteg dhe futesh mbrenda
Një shteg që vetëm ti e di.

Futesh dhe si n'rrugica parqesh
Shetit mes cirkonvolucionesh.
Hyn nëpër ëndrra e shkujdesur,
Fanitesh, qesh, ma bën me dorë.

Po kur mëngjesi zë ofrohet
Nis shqetësohesh befas ti.
Dhe heshturazi del përjashta
Nga shtegu që veç ti e di.

E dita vjen. Rrjedh prap jeta
Dhe ne të dy si dhe më parë
Të ftohtë rrimë e të pamposhtur
Si dy qytete mesjetarë.

Në përfundim, ju ftoj në leximin e ‘’Ca pika shiu ranë mbi qelq’’ nga Ismail Kadare.

©RE

Comments

Popular posts from this blog

Vargjet e lira dhe mesazhet e Migjenit

Në letersinë shqipe, kur në mendje na vijnë vargjet e lira dhe një ndryshim rrënjësor i formës dhe përmbajtjes të zakontë të poezive, menjëherë na kujtohet Migjeni dhe vargjet e tij të lira. Poezitë e tij janë një paraqitje e zhveshur e realitetit të dhimbshëm, e botës së harruar, e problemeve ekzistencialiste dhe e fenomeneve të cilat dukeshin të rëndomta dhe nuk fliteshin në letërsi, me mendimin se Shqipëria kishte nevojë për patriotizëm dhe atdhedashuri për të ngritur në piedestal frymën atdhetare, përpara problemeve të rënda të përditshmërisë. Vargjet e lira të Migjenit hodhën poshtë të gjitha kufijtë, barrierat dhe klishet. Forma e tyre ishte e crregullt, e lirë dhe e pakufizuar nga kanone të paracaktuar, rimë apo ritëm i brendshëm. Më e lirë akoma ishte përmbajtja, e cila u kthye në himn për kryengritjen kunder varfërisë, padrejtësisë, urisë dhe dhimbjes njerëzore. Vepra ndahet në disa pjesë: Së pari,  Këngët e pakëndueme , të cilat shfaqin një rebelizem të au

‘’Katedralja e Parisit’’ dhe madhështia e Hygo

Java duket se fluturon e bashkë me të vjen dita kur prezantojmë me ju leximin e kohëve të fundit. Nga një bisedë me një mikeshë të krijuar së fudmi, me të cilën jemi gjendur në Klubin e Librit #rrembelibrin, mu kujtua një nga librat, që kam lexuar më me dëshirë gjatë viteve të gjimnazit, ‘’Katedralja e Parisit’’ shkruar nga Viktor Hygo. Vrapova drejt bibliotekës së familjes dhe iu riktheva kësaj kryevepre botërore që atë natë. Nuk munda ta lëshoja nga duart deri ditën e ardhshme dhe në mendje më vërshonin dhe një herë të gjitha ngjarjet e rikujtuara e cdo emocion, të cilin kisha përjetuar nëpërmjet këtij libri. Viktor Hygo konsiderohet si një nga autorët më të mëdhenj të letërsisë frënge e njëkohësisht të asaj botërore. I njohur ndryshe si babai i romantizmit, në veprat e tij dallohet qartë prania e rëndësishme e konceptit "turmë" dhe pikërisht kjo përbën një nga idetë themeltare të tij, ku sipas tij para feudalëve qëndrojnë me autoritetin maksimal për

‘’Shtëpia misterioze’’, kënaqësia e ditëve të verës

Java fluturoi dhe takimi i përhershëm i së shtunës me një libër ndër duar na gjeti në bregun e detit, me aromën e kripes e të rërës. Këtë javë në #njetuferrezeshneperre do flasim për një nga autorët më të mëdhenj francez. Në të vërtetë nuk është   hera e parë që sugjerojmë një libër të Honore de Balzak, por veprat e tij realiste, të bukura, njerëzore e të vërteta nuk mund të bëhen kurrë të përsëritura. Këtë javë do flasim për ‘’Shtëpia misterioze’’, një tregim i shkurtër i Balzakut. ‘’Shtepia misterioze’’ është botuar për herë të parë më 1831 dhe është pjesë e ‘’Komedisë Njerëzore’’. Ky tregim nis me mister që në faqet e para të tij. Dr. Horace Bianchon haset gjatë qëndrimit të tij në qytetin e Vendôme me një shtepi mistike, ku pemët, barishtet e gjelbërimi kishte gjalluar si pa të keq, e ku zogjtë, zvarranikët, macet e brejtësit bashkëjtonin e zhurmonin në shtepinë e braktisur, të cilën me shumë gjasa e gjenin si të tyren. Gjithcka që e bënte shtëpinë misterioze e cimbis

Shkruhemi së bashku

Name

Email *

Message *