Skip to main content

Dritëhijet e ‘’Ana Karenina’’




Stina e vjeshtës është pothuajse gati të ulet këmbëkryq në përditshmërinë tonë dhe një nga domosdoshmëritë e saj është leximi. Në netët e freskëta, me peisazhin e mrekullueshëm dhe magjinë që natyra rezervon mbetet vetëm libri, si miku më besnik për të bërë shoqëri, krah një çaji të ngrohtë.

Vjeshta duket se lidhet në menyrën më të zakontë me klasikët e letërsisë. Megjithëse vjeshta nuk ka mbërritur ende, e lagësht dhe shumëngjyreshe, siç në të gjithë e presim në ‘’Një tufë rrezesh nëpër RE’’ do të flasim pikërisht për një libër për të cilin keni lexuar, dëgjuar ose parë së pakëti një herë në jetë. Të gjithë e njohin të famshmen ‘’Ana Karenina’’ dhe duket sikur emri Ana dhe Leon Tolstoi nuk parafytyrohen pa njëri-tjetrin.

Ky roman është i njohur për nisjen me fjalinë e njohur ‘’Familjet e lumtura janë të gjitha njësoj, ndërsa familjet fatkeqe janë fatkeqe ndryshe nga të tjerat’’, me të cilën nis e gjithë odiseja e rrëfimit të dritëhijeve në aristokracinë ruse.



Tolstoi arriti që t’i kthente personazhet e këtij libri ndër më të njohurit në botë. Personazhi kryesor,rreth të cilës rrotullohen të gjitha ngjarjet është Ana, një grua e bukur, inteligjente, por e mbyllur në burgun e së shoqit, mes mërzisë dhe monotonisë së një martese të konsumar, nga e cila kërkon shpëtim. Ana plotëson dashurinë, ndenjat e pasionit dhe lumturohet vetëm në krahët e Kontit Vroski, për të cilin merr parasysh të gjitha pasojat, vetëm për të perjetuar dashurinë në të gjitha dimensionet e saj.



Historia e Anës dhe Vroskit ishte e njohur për të afërmit dhe në rrethin aristokrat edhe pse flitej vetëm me zë të ulet për të. Ana u lirua nga zinxhirët e mjerimit të një martese të palumtur vetëm me mendje, por nuk mundi kurrë të jetojë e qetë pa gumëzhimat e moralit dhe kanoneve të shoqërisë. Fundi tragjik i pashmangshëm nuk lejoi që dashuria e saj të jetonte sa vetë jeta, por në historinë e letërsisë ajo njihet se gruaja e marrosur pas dashurisë.



Ky libër është një kryevepër e letërsisë botërore. Shpesh personazhi i Levinit konsiderohet si një pasqyrim i vetë autorit, me mendimet dhe këndvështrimet e tij. Në këtë vepër, Tolstoi përshkruan pikëzat e para të lindjes së komunizmit dhe njëkohësisht i kushton vëmëndje të vecantë temave ekzistencialiste si kuptimi i jetës dhe i vdekjes. Gjithashtu ai nuk rrëfen vetëm ngjarjet, por njëkohësisht ndërvepron brenda ndjenjave, përjetimeve dhe mendjeve të personazheve duke e bërë mënyrën e tij të të shkruarit më të gjallë.

Në përfundim, nëse ende keni mbetur pa e lexuar këtë kryveper mbresëlënëse, mos e lini edhe për shumë kohë. Shumë nga ju mund të këne parë filmin, por mos e konsideroni filmin si një justifikim për të mos lexuar librin. Tolstoin e madh nuk e ka arritur dot asnjë regjisor. Për më tepër, shqipërimi  vjen nga Vedat Kokona, një njohës i jashtëzakonshëm i gjuhës.
Ju ftoj në leximin e ‘’Ana Karenina’’ një libri që do ju bëj të mendoni dy herë për librin pasardhës, të cilin do lexoni.

Lexohemi  javën e ardhshme,

©RE

Comments

Popular posts from this blog

Vargjet e lira dhe mesazhet e Migjenit

Në letersinë shqipe, kur në mendje na vijnë vargjet e lira dhe një ndryshim rrënjësor i formës dhe përmbajtjes të zakontë të poezive, menjëherë na kujtohet Migjeni dhe vargjet e tij të lira. Poezitë e tij janë një paraqitje e zhveshur e realitetit të dhimbshëm, e botës së harruar, e problemeve ekzistencialiste dhe e fenomeneve të cilat dukeshin të rëndomta dhe nuk fliteshin në letërsi, me mendimin se Shqipëria kishte nevojë për patriotizëm dhe atdhedashuri për të ngritur në piedestal frymën atdhetare, përpara problemeve të rënda të përditshmërisë. Vargjet e lira të Migjenit hodhën poshtë të gjitha kufijtë, barrierat dhe klishet. Forma e tyre ishte e crregullt, e lirë dhe e pakufizuar nga kanone të paracaktuar, rimë apo ritëm i brendshëm. Më e lirë akoma ishte përmbajtja, e cila u kthye në himn për kryengritjen kunder varfërisë, padrejtësisë, urisë dhe dhimbjes njerëzore. Vepra ndahet në disa pjesë: Së pari,  Këngët e pakëndueme , të cilat shfaqin një rebelizem të au

‘’Katedralja e Parisit’’ dhe madhështia e Hygo

Java duket se fluturon e bashkë me të vjen dita kur prezantojmë me ju leximin e kohëve të fundit. Nga një bisedë me një mikeshë të krijuar së fudmi, me të cilën jemi gjendur në Klubin e Librit #rrembelibrin, mu kujtua një nga librat, që kam lexuar më me dëshirë gjatë viteve të gjimnazit, ‘’Katedralja e Parisit’’ shkruar nga Viktor Hygo. Vrapova drejt bibliotekës së familjes dhe iu riktheva kësaj kryevepre botërore që atë natë. Nuk munda ta lëshoja nga duart deri ditën e ardhshme dhe në mendje më vërshonin dhe një herë të gjitha ngjarjet e rikujtuara e cdo emocion, të cilin kisha përjetuar nëpërmjet këtij libri. Viktor Hygo konsiderohet si një nga autorët më të mëdhenj të letërsisë frënge e njëkohësisht të asaj botërore. I njohur ndryshe si babai i romantizmit, në veprat e tij dallohet qartë prania e rëndësishme e konceptit "turmë" dhe pikërisht kjo përbën një nga idetë themeltare të tij, ku sipas tij para feudalëve qëndrojnë me autoritetin maksimal për

‘’Shtëpia misterioze’’, kënaqësia e ditëve të verës

Java fluturoi dhe takimi i përhershëm i së shtunës me një libër ndër duar na gjeti në bregun e detit, me aromën e kripes e të rërës. Këtë javë në #njetuferrezeshneperre do flasim për një nga autorët më të mëdhenj francez. Në të vërtetë nuk është   hera e parë që sugjerojmë një libër të Honore de Balzak, por veprat e tij realiste, të bukura, njerëzore e të vërteta nuk mund të bëhen kurrë të përsëritura. Këtë javë do flasim për ‘’Shtëpia misterioze’’, një tregim i shkurtër i Balzakut. ‘’Shtepia misterioze’’ është botuar për herë të parë më 1831 dhe është pjesë e ‘’Komedisë Njerëzore’’. Ky tregim nis me mister që në faqet e para të tij. Dr. Horace Bianchon haset gjatë qëndrimit të tij në qytetin e Vendôme me një shtepi mistike, ku pemët, barishtet e gjelbërimi kishte gjalluar si pa të keq, e ku zogjtë, zvarranikët, macet e brejtësit bashkëjtonin e zhurmonin në shtepinë e braktisur, të cilën me shumë gjasa e gjenin si të tyren. Gjithcka që e bënte shtëpinë misterioze e cimbis

Shkruhemi së bashku

Name

Email *

Message *