Skip to main content

Kamy, përgjithmonë ‘’I huaji’’



Stina e vjeshtës kalohet më bukur në shoqërinë e një libri të mirë. Libri i parë për vjeshtën, të cilin zgjodhëm të lexojmë së bashku në Klubin e Librit #rrembelibrin është shkruar prej një nga autorëve më të dashur te letersise frenge, Albert Kamy. 

Kamy njihet per stilin e tij të vecantë në të shkruar, origjinalitetin, temat e thjeshta po aq sa edhe absurd edhe për përcjelljen e ideve të tij ekzistencialiste. Mënyra e të shkruarit të tij është e pakoklavitur, e rrjedhshme lehtësisht, me fjali të shkurtra dhe figuracion të pakët. Gjatë muajit që lamë pas, ne lexuam ‘’I huaji’’ nga Albert Kamy.



Subjekti i romanit përshkruhet nga tre vdekje të rëndësishme, të cilat shënjojnë përgjithmonë rrjedhën e ngjarjeve. Personazhi kryesor, Merso një djalë pa angazhime serioze dhe në përgjithësi një njeri, i cili e merr jetën lehtë ishte një njeri i pazakontë. Mënyra sesi e konceptonte jetën, vdekjen, opinionin e të tjerëve, fakti qe ishte thuajse i pandjeshëm ndaj dashurisë  e shumë arsye të tjera e bejnë Musoin një personazh atipik.

Në pjesën e parë të romanit, Merso mëson për humbjen e së ëmës, e cila jetonte prej vitesh në një shtëpi për kujdesin e të moshuarëve. Përpara kësaj vdekje, cuditërisht ai duket i ftohtë, e kapërcen dhe e pranon. Më pas Merso përballet për të dytën herë me vdekjen, por këtë herë në rolin e një vrasësi. Këmbëza e armës shkrepet padashur, teksa dielli i pengon shikimin dhe e verbëron. Pas vdekjes së arabit, gjithë jeta e tij shkërmoqet e merr një tjetër kthesë.  Në pjesën e dytë të romanit, Merso ndodhet në burg dhe ecejaket e vetme të tij janë në birucin pa dritë e të ndotur. Mendimet e tij vërtiten përreth gjykatave, akuzës për vrasje, ndëshkimit me vdekje dhe jetës së tij. Merso është i huaji për këto që e njeh dhe mbetet i huaj edhe para vetes deri në fundin e tij. Ai mbetet një fajtor pa faj, i cili e pranon krimin, por duke i lënë fajin diellit. Merso konsiderohet një personazh i absurditetit.



Në diskutimet e Klubit të Librit, Gerta shprehet për ‘’ I huaji’’ si më poshtë:
‘’ Ky libër më rrëmbeu, më preku dhe më bëri ta lexoj brenda një natë. Më kaloi në mendje si një film, ndërkohë që e lexoja.’’

Një tjetër lexuese shkruan:
‘’Gjatë leximit ky libër me lodhi shumë e mezi prisja ta mbaroja, por mendoj se ia vlen ta lexosh, pasi të bën të mendosh me qartë.’’

Mikesha tjetër në Klubin e Librit shprehet:
‘’Për mua Mersoi duke qënë personazh kryesor shtrihet në dy linja. Së pari, jeta e tij brenda ‘’pallatit me banorë të cuditshëm’’ dhe së dyti portretizimi i tij. Përsa i përket jetës në pallat, i cili nuk është gjë tjetër veçse një godinë me hyrje, dhoma që dyert e të cilave përfaqësojnë, hyrjen për te ndjenjat, te ndërgjegja, tek emocionet dhe për të prekur kujtimet e tij jetime.  Ai nuk është  i huaj vetëm për botën, por ajo që është më  e rëndësishme, ai është i huaj për veten, pasi AI nuk njeh dyert e qënies së tij.

Gjithashtu duke u mbështetur te portretizimi i Mersoit , e kjo si rezultat i shumë përshkrimeve pa ngjyrë. Mersoi nuk është një personazh bosh, as i humbur apo i pushtuar nga egoizmi, brutaliteti, por ai është një pikturë e realizuar me laps, ku emocioni nuk mund të ndjeki ‘’ëndrrat’’ e ngjyrave. Mersoi jeton në kornizën që i thur vetëvetes."

Në përfundim, ju ftoj në leximin e këtij romani të jashtëzakonshëm, i cili do ndryshojë botëkuptimin tuaj për jetën, vdekjen dhe marrëdhëniet me të tjerët e veten.


Rilexohemi javën e ardhshme,

©RE

Comments

Popular posts from this blog

Vargjet e lira dhe mesazhet e Migjenit

Në letersinë shqipe, kur në mendje na vijnë vargjet e lira dhe një ndryshim rrënjësor i formës dhe përmbajtjes të zakontë të poezive, menjëherë na kujtohet Migjeni dhe vargjet e tij të lira. Poezitë e tij janë një paraqitje e zhveshur e realitetit të dhimbshëm, e botës së harruar, e problemeve ekzistencialiste dhe e fenomeneve të cilat dukeshin të rëndomta dhe nuk fliteshin në letërsi, me mendimin se Shqipëria kishte nevojë për patriotizëm dhe atdhedashuri për të ngritur në piedestal frymën atdhetare, përpara problemeve të rënda të përditshmërisë. Vargjet e lira të Migjenit hodhën poshtë të gjitha kufijtë, barrierat dhe klishet. Forma e tyre ishte e crregullt, e lirë dhe e pakufizuar nga kanone të paracaktuar, rimë apo ritëm i brendshëm. Më e lirë akoma ishte përmbajtja, e cila u kthye në himn për kryengritjen kunder varfërisë, padrejtësisë, urisë dhe dhimbjes njerëzore. Vepra ndahet në disa pjesë: Së pari,  Këngët e pakëndueme , të cilat shfaqin një rebelizem të au

‘’Katedralja e Parisit’’ dhe madhështia e Hygo

Java duket se fluturon e bashkë me të vjen dita kur prezantojmë me ju leximin e kohëve të fundit. Nga një bisedë me një mikeshë të krijuar së fudmi, me të cilën jemi gjendur në Klubin e Librit #rrembelibrin, mu kujtua një nga librat, që kam lexuar më me dëshirë gjatë viteve të gjimnazit, ‘’Katedralja e Parisit’’ shkruar nga Viktor Hygo. Vrapova drejt bibliotekës së familjes dhe iu riktheva kësaj kryevepre botërore që atë natë. Nuk munda ta lëshoja nga duart deri ditën e ardhshme dhe në mendje më vërshonin dhe një herë të gjitha ngjarjet e rikujtuara e cdo emocion, të cilin kisha përjetuar nëpërmjet këtij libri. Viktor Hygo konsiderohet si një nga autorët më të mëdhenj të letërsisë frënge e njëkohësisht të asaj botërore. I njohur ndryshe si babai i romantizmit, në veprat e tij dallohet qartë prania e rëndësishme e konceptit "turmë" dhe pikërisht kjo përbën një nga idetë themeltare të tij, ku sipas tij para feudalëve qëndrojnë me autoritetin maksimal për

‘’Shtëpia misterioze’’, kënaqësia e ditëve të verës

Java fluturoi dhe takimi i përhershëm i së shtunës me një libër ndër duar na gjeti në bregun e detit, me aromën e kripes e të rërës. Këtë javë në #njetuferrezeshneperre do flasim për një nga autorët më të mëdhenj francez. Në të vërtetë nuk është   hera e parë që sugjerojmë një libër të Honore de Balzak, por veprat e tij realiste, të bukura, njerëzore e të vërteta nuk mund të bëhen kurrë të përsëritura. Këtë javë do flasim për ‘’Shtëpia misterioze’’, një tregim i shkurtër i Balzakut. ‘’Shtepia misterioze’’ është botuar për herë të parë më 1831 dhe është pjesë e ‘’Komedisë Njerëzore’’. Ky tregim nis me mister që në faqet e para të tij. Dr. Horace Bianchon haset gjatë qëndrimit të tij në qytetin e Vendôme me një shtepi mistike, ku pemët, barishtet e gjelbërimi kishte gjalluar si pa të keq, e ku zogjtë, zvarranikët, macet e brejtësit bashkëjtonin e zhurmonin në shtepinë e braktisur, të cilën me shumë gjasa e gjenin si të tyren. Gjithcka që e bënte shtëpinë misterioze e cimbis

Shkruhemi së bashku

Name

Email *

Message *