Skip to main content

‘’Katedralja e Parisit’’ dhe madhështia e Hygo




Java duket se fluturon e bashkë me të vjen dita kur prezantojmë me ju leximin e kohëve të fundit. Nga një bisedë me një mikeshë të krijuar së fudmi, me të cilën jemi gjendur në Klubin e Librit #rrembelibrin, mu kujtua një nga librat, që kam lexuar më me dëshirë gjatë viteve të gjimnazit, ‘’Katedralja e Parisit’’ shkruar nga Viktor Hygo.

Vrapova drejt bibliotekës së familjes dhe iu riktheva kësaj kryevepre botërore që atë natë. Nuk munda ta lëshoja nga duart deri ditën e ardhshme dhe në mendje më vërshonin dhe një herë të gjitha ngjarjet e rikujtuara e cdo emocion, të cilin kisha përjetuar nëpërmjet këtij libri.



Viktor Hygo konsiderohet si një nga autorët më të mëdhenj të letërsisë frënge e njëkohësisht të asaj botërore. I njohur ndryshe si babai i romantizmit, në veprat e tij dallohet qartë prania e rëndësishme e konceptit "turmë" dhe pikërisht kjo përbën një nga idetë themeltare të tij, ku sipas tij para feudalëve qëndrojnë me autoritetin maksimal përfaqësuesit e popullit. Ai ishte nje mbështetës i sistemit republikan kundrejt atij monarkik dhe kjo bindje del në pah në shumë vepra të tij. Gjithashtu si një karakteristikë bazë e romantizmit është vënia në një dilemë triumfi mes dy të kundërtave: e mira dhe e keqja; e bukura e më pak e hijshmja; e drejta dhe e padrejta.

"Katedralja e Parisit" është një nga kreveprat më të vlerësuara botërore. Në këtë roman mund të prekesh qartë romantizmin e vërtet, përshkrimin e imët të cdo personazhi, sendi e ngjarje, humanizmin, kontrastet e theksuara dhe dëshirën e autorit për të lartësuar figurën e Katedrales e për të respektuar popullin.



Subjekti i romanit nis të zhvillohet në Parisin e vitit 1482, përgjatë Festivalit të Gaztorëve, ku gjithë turma njihet me Kurrizon e Katedrales dhe të gjithë argëtohen me pamjen e tij të pazakontë. Pas sulmit të Kuazmondos dhe Frolos për të rrëmbyer Esmeraldën, e cila ndihmohet nga Grenduari, Kuazimondo akuzohet për  vrasjen e poetit Pier Grenduari dhe për përndjekjen e Esmeraldes,ciganes kërcimtare më të bukur në Paris dhe para se të dënohet ai do torturohet në shtyllën e turpit, ku gjithë populli do hedhi gurë e do e poshtërojë. Mes lutjeve të tij për pak ujë, i afrohet vetëm Esmeralda dhe ai dashurohet me mirësinë e saj. Kohë më vonë Esmeralda e Febysi hasen e bisedojnë. Ajo e dashuronte marrëzisht Febysin dhe nga pika më e lartë e Katedrales, veprimet e tyre përgjohen nga Frolo, katedrali, i cili ishte dashuruar me Esmeralden dhe betohej ta fuste në kurth, magjistaren që e beri të dilte nga vetja. Një mbremje ai ndjek Febysin dhe mes përleshjes mendohet se e lë të vdekur, ndërsa Esmeralda arratiset. Për ‘’vrasjen’’ e Febysit akuzohet Esmeralda, e cila përjeton para dënimit, poshtërimin në shtyllën e turpit. Kuazimondo arrin ta shpëtojë Esmeraldën duke e fshehur në Katedrale. Me kalimin e kohës, të dy miqësohen, por prita që ndërton Frolo fsheh pas një shantazh. Ai i kërkon Esmeraldës ta dashurojë ose ajo do të dënohet me vdekje dhe kjo pranon këtë të fundit. Pas vdekjes së Esmeraldës, Kuazimondo vret Frolon dhe shumë e shumë vite më vonë gjenden dy skelete eshtrash të përqafuar: njeri i një gruaje dhe tjetri i kurrizos.

Në përfundim, mund të them se vlerat e këtij romani janë të jashtëzakonshme dhe përvec historisë shumë të bukur, mesazhet që ky roman nxjerr në pah janë shumë të vërteta. Së pari dashuria triumfon dhe nuk ekslipsohet nga asgjë. Gjithashtu kuptohet mënyra e jetesës së njerëzve, mendësia dhe zhvillimi historiko-politike.
Ju ftoj në leximin e në rileximin e ‘’Katedralja e Parisit’’, shkruar nga Viktor Hygo.

Rilexohemi javën e ardhshme,

©RE

Comments

Popular posts from this blog

Vargjet e lira dhe mesazhet e Migjenit

Në letersinë shqipe, kur në mendje na vijnë vargjet e lira dhe një ndryshim rrënjësor i formës dhe përmbajtjes të zakontë të poezive, menjëherë na kujtohet Migjeni dhe vargjet e tij të lira. Poezitë e tij janë një paraqitje e zhveshur e realitetit të dhimbshëm, e botës së harruar, e problemeve ekzistencialiste dhe e fenomeneve të cilat dukeshin të rëndomta dhe nuk fliteshin në letërsi, me mendimin se Shqipëria kishte nevojë për patriotizëm dhe atdhedashuri për të ngritur në piedestal frymën atdhetare, përpara problemeve të rënda të përditshmërisë. Vargjet e lira të Migjenit hodhën poshtë të gjitha kufijtë, barrierat dhe klishet. Forma e tyre ishte e crregullt, e lirë dhe e pakufizuar nga kanone të paracaktuar, rimë apo ritëm i brendshëm. Më e lirë akoma ishte përmbajtja, e cila u kthye në himn për kryengritjen kunder varfërisë, padrejtësisë, urisë dhe dhimbjes njerëzore. Vepra ndahet në disa pjesë: Së pari,  Këngët e pakëndueme , të cilat shfaqin një rebelizem të au

‘’Shtëpia misterioze’’, kënaqësia e ditëve të verës

Java fluturoi dhe takimi i përhershëm i së shtunës me një libër ndër duar na gjeti në bregun e detit, me aromën e kripes e të rërës. Këtë javë në #njetuferrezeshneperre do flasim për një nga autorët më të mëdhenj francez. Në të vërtetë nuk është   hera e parë që sugjerojmë një libër të Honore de Balzak, por veprat e tij realiste, të bukura, njerëzore e të vërteta nuk mund të bëhen kurrë të përsëritura. Këtë javë do flasim për ‘’Shtëpia misterioze’’, një tregim i shkurtër i Balzakut. ‘’Shtepia misterioze’’ është botuar për herë të parë më 1831 dhe është pjesë e ‘’Komedisë Njerëzore’’. Ky tregim nis me mister që në faqet e para të tij. Dr. Horace Bianchon haset gjatë qëndrimit të tij në qytetin e Vendôme me një shtepi mistike, ku pemët, barishtet e gjelbërimi kishte gjalluar si pa të keq, e ku zogjtë, zvarranikët, macet e brejtësit bashkëjtonin e zhurmonin në shtepinë e braktisur, të cilën me shumë gjasa e gjenin si të tyren. Gjithcka që e bënte shtëpinë misterioze e cimbis

Shkruhemi së bashku

Name

Email *

Message *