Skip to main content

‘’Pa frymë’’, himni për jetën




Librat kanë një fuqi të pazakontë për të ndryshuar humorin, kendvështrimet për çështje të caktuara, ndjesitë dhe mbase edhe jetën. Një libër i veçantë ka aftësinë të shëndërrohet në një ngjarje të rëndësishme për përditshmërinë tënde dhe shërben si një kthesë për mendësinë dhe përbuzjen e paragjykimeve, të cilat na shoqërojnë këmba-këmbës.

Këto ditë u prezantova me një autor për të cilin nuk dija asgjë, por pas leximit të librit të tij, përnjëherësh m’u krijua ndjesia se e njoh dhe nëse do ishte mes nesh, do lutesha ta kisha mik.
Lorenzo Amurri ishte një muzikant, producent dhe së fundmi shkrimtar prej librit të tij të parë ‘’Pa frymë’’ nëpërmjet të cilit rrefeu aksidentin e tij të rëndë, dhimbjet, peripecitë e sëmundjes dhe vështirësitë e rikuperimit.

Jeta e Lorenzos ndryshoi rrënjësisht pas një aksidenti të rëndë me ski, nga i cili mbeti paraplegjik.
Rrëfimi i tij trondites nis qysh në çastin e aksidentit, humbjet e vetëdijes dhe lojërat e pakëndshme të mendjes,përshkrimi i detajuar i dhimbjes, përkundesja mjekesore, ankthi i përgjithshëm që kaplon çdokënd, mungesa e koshiencës së pacientit dhe lufta me vdekjen janë kaq të vërteta dhe të gjalla, saqë e bëjnë lexuesin menjëherë protagonist të librit.

Ky roman është një himn për jetën, i cili këndohet nëpërmjet vuajtjeve, mungesës së shpresës, dashurisë për jetën, mbështetjes së familjes e miqve. Lorenzo kaloi muaj të tëra në një spital të Zvicrës, të cilat i cilësonte si më të vështirat në jetën e tij. Shoku i përjetuar prej aksidentit të papritur, pasojat e tmerrshme, të cilat i ndryshuan përgjithnjë jetën dhe dualizimi brenda vetes mes luftës dhe dorëzimit e bëjnë rrëfimin e Lorenzos të gjallë, te afërt dhe të ndjeshëm.



Çastet e para të përplasjes me të vërtetën ai i përjetoi me ankth, pasiguri, frikë nga të shpresuarit, xhelozi për çdo njeri që kishte një fat ndryshe nga i tij, zili të pashpjeguar, inat verbues dhe mllef. Për Lorenzon fatkeqësia më e madhe ishte të mos mundej të përdorte më duart e tij, të mos luante më në kitarë, të mos kompozonte dot më muzikë. Muzika për të, tanimë ishte kthyer në një klithmë vdekje. Ai nuk mundej të dëgjonte asnjë notë të vetme, pa i plasur zemra dhe veshët.

Pas një periudhe reablitimi psikologjik përveçse fizik, pacienti arriti të pranonte të vërtetën dhe ky ishte momenti i kthesës në jetën e tij. Përballja me realitetin e bëri të guxonte t’i bashkohej një lufte të përbashkët me stafin mjekësor dhe miqtë e familjarët kundër aksidentit, i cili e braktisi në shtratin e palëvizshmërisë. Bashkë me përpjekjet lind frika nga paragjykimet, ankthi i braktisjes nga të afërmit dhe strukja në vetvete duke eleminuar çdo mundësi komunikimi me botën.

Dashuria ishte për Lorenzon forca më e madhe dhe durimi, përkushtimi, mirësia dhe respekti i Johanës arritën në një ngopje, shkaktuar nga indiferentizmi dhe frika e Lorenzos. Johana u largua, por për t’u rikthyer e për ta ushqyer Lorenzon me dashurinë e vërtetë.

Mënyra e thjeshtë, e drejtpërdrejtë dhe e akullt narrative të bën të kthjellohesh, të vlerësosh shëndetin, jetën dhe gjithashtu të prezanton me dramën e përditshme të shumë njerëzve, që fati deshi të kalojnë nëpër të njëjtat monopate si Lorenzo. Njohja me botën e palëvizshmërisë, ku lind për së dyti e kalon të njëjtat faza rritje si një i porsalindur; eksplorimi i botës së ulët, asaj në të cilën endesh në një karrike me rrota, ku gjithçka që të rrethon është disa kokë më e lartë se ty; ndjesia e pafuqisë; plogështia dhe humbja e dëshirës për të jetuar;  të gjitha japin mesazhin e rendesishëm të të dashuruarit pakushte, me sytë e zemrës dhe me forcën e mirësisë.

Ky libër vjen i shqipëruar nga Beti Njuma, me rrjedhshmëri të brendshme deri në faqen e fundit.
Për ta përmbledhur mund të them se ky libër më ndryshoi botëkuptimin për jetën e më bëri të rishqyrtoj prioritetet në përditshmerinë time.

Ju ftoj ne leximin e ‘’Pa frymë’’ nga Lorenzo Amurri.

Rilexohemi javën e ardhshme,

©RE

*Ky artikull nuk lejohet të ribotohet pa lejen e autores. 
Kontaktoni: njetuferrezeshneperre@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

Vargjet e lira dhe mesazhet e Migjenit

Në letersinë shqipe, kur në mendje na vijnë vargjet e lira dhe një ndryshim rrënjësor i formës dhe përmbajtjes të zakontë të poezive, menjëherë na kujtohet Migjeni dhe vargjet e tij të lira. Poezitë e tij janë një paraqitje e zhveshur e realitetit të dhimbshëm, e botës së harruar, e problemeve ekzistencialiste dhe e fenomeneve të cilat dukeshin të rëndomta dhe nuk fliteshin në letërsi, me mendimin se Shqipëria kishte nevojë për patriotizëm dhe atdhedashuri për të ngritur në piedestal frymën atdhetare, përpara problemeve të rënda të përditshmërisë. Vargjet e lira të Migjenit hodhën poshtë të gjitha kufijtë, barrierat dhe klishet. Forma e tyre ishte e crregullt, e lirë dhe e pakufizuar nga kanone të paracaktuar, rimë apo ritëm i brendshëm. Më e lirë akoma ishte përmbajtja, e cila u kthye në himn për kryengritjen kunder varfërisë, padrejtësisë, urisë dhe dhimbjes njerëzore. Vepra ndahet në disa pjesë: Së pari,  Këngët e pakëndueme , të cilat shfaqin një rebelizem të au

‘’Katedralja e Parisit’’ dhe madhështia e Hygo

Java duket se fluturon e bashkë me të vjen dita kur prezantojmë me ju leximin e kohëve të fundit. Nga një bisedë me një mikeshë të krijuar së fudmi, me të cilën jemi gjendur në Klubin e Librit #rrembelibrin, mu kujtua një nga librat, që kam lexuar më me dëshirë gjatë viteve të gjimnazit, ‘’Katedralja e Parisit’’ shkruar nga Viktor Hygo. Vrapova drejt bibliotekës së familjes dhe iu riktheva kësaj kryevepre botërore që atë natë. Nuk munda ta lëshoja nga duart deri ditën e ardhshme dhe në mendje më vërshonin dhe një herë të gjitha ngjarjet e rikujtuara e cdo emocion, të cilin kisha përjetuar nëpërmjet këtij libri. Viktor Hygo konsiderohet si një nga autorët më të mëdhenj të letërsisë frënge e njëkohësisht të asaj botërore. I njohur ndryshe si babai i romantizmit, në veprat e tij dallohet qartë prania e rëndësishme e konceptit "turmë" dhe pikërisht kjo përbën një nga idetë themeltare të tij, ku sipas tij para feudalëve qëndrojnë me autoritetin maksimal për

‘’Shtëpia misterioze’’, kënaqësia e ditëve të verës

Java fluturoi dhe takimi i përhershëm i së shtunës me një libër ndër duar na gjeti në bregun e detit, me aromën e kripes e të rërës. Këtë javë në #njetuferrezeshneperre do flasim për një nga autorët më të mëdhenj francez. Në të vërtetë nuk është   hera e parë që sugjerojmë një libër të Honore de Balzak, por veprat e tij realiste, të bukura, njerëzore e të vërteta nuk mund të bëhen kurrë të përsëritura. Këtë javë do flasim për ‘’Shtëpia misterioze’’, një tregim i shkurtër i Balzakut. ‘’Shtepia misterioze’’ është botuar për herë të parë më 1831 dhe është pjesë e ‘’Komedisë Njerëzore’’. Ky tregim nis me mister që në faqet e para të tij. Dr. Horace Bianchon haset gjatë qëndrimit të tij në qytetin e Vendôme me një shtepi mistike, ku pemët, barishtet e gjelbërimi kishte gjalluar si pa të keq, e ku zogjtë, zvarranikët, macet e brejtësit bashkëjtonin e zhurmonin në shtepinë e braktisur, të cilën me shumë gjasa e gjenin si të tyren. Gjithcka që e bënte shtëpinë misterioze e cimbis

Shkruhemi së bashku

Name

Email *

Message *